Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Nyårsfirande 2011

Av Mats Nilsson - 3 januari 2012 00:23

Det är nytt år och i sedvanlig ordning samlades hela familjen inför den stundande nyårsaftonskvällen.

Klockan två anlände Gunnar och syrran Anna-Nita, senare kom Lina Rickard och Emma. Det är alltid trevligt och lite högtidligt när man samlas för ett glas glögg medan potatisen kokar. Därefter hjälps alla åt med dukning, framplockning och ljuständning.

När ljusen tänts då är det bara att hugga in på maten 


När allt är framdukat och ljusen tänds på bordet som seden i vår familj bjuder då är det startskottet för den efterlängtade nyårsmiddagen. Det har med åren sparsamt in på en del delikatesser då man i alla fall inte orkar med allt.

Mina tankar gick också till de andra i familjen som var hos de sina. Sandra och Tea som var här i mellandagarna med lite härliga delikatesser. Fårfiol var ett uppskattat inslag på bordet i år. Alla tyckte det var så gott.


Efter maten var det lite småprat och snart var det dags för den sedvanliga "Grevinnan & betjänten". Tror man skrattar lika mycket varje år.

Annars var det sparsamt med TV-tittande förutom Skavlans årskrönika som var mycket sevärt.


Emma som blivit så pass stor nu så hon kan vara med på ett annat sätt var mycket glad och lockade till många skratt under kvällen fram till åttatiden då hon somnade så sött.


En trevlig sak som vi ufologer uppskattar är att många bytt ut nyårsraketerna mot UFO-ballonger. Det är en mycket spektakulär syn när kraftiga ljus kommer tyst seglande över himlen som en riktig invasion. Skulle kunna föreställa sig detta utseendet på natthimlen och det skulle komma en flotta från en annan civilisation hit till jorden.

Det visade sig till allas förvåning att Emma tycket om både sill och rödkål som är syrligt och inte alltid går hem


Lina med sin älskade Rickard uppskattade verkligen Nyårsaftonen. Det var ju också deras första tillsamanns


 

En liten pratstund eftermaten i väntan på kaffe och TV


 

Emma är mycket förtjust i mon lilla UFO-maskot och ville att

den skulle vara med i firandet och varför inte 


GOTT NYTT ÅR och god fortstättning alla kära bloggläsare. Hoppas att 2012 kommer att bli ett bra och rikt år för oss alla.

För några år sedan gav jag ett nyårslöfte och det är att aldrig ge några nyårslöften. Tänk att jag har hållit det löftet i alla år.

 
 
Lina

Lina

25 januari 2012 19:51

Men herregud jag kommer inte ens ihåg nyårsafton..är jag senil kanske? :P Fina bilder dock, vart ju till och med en bra på mig (utan en galen min)

Kram på dig pappa :)

http://snowberries.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards