Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Lyckat styrelsemöte sen Mantorp

Av Mats Nilsson - 19 december 2011 18:08

Vi inom UFO-Sverige är ofta på resande fot. I lördags den 17/12 var det styrelsemöte i AFU´s nya lokal i Norrköping. Från Sala åkte vi klockan 8 på morgonen. Först hämta Gunnar med en väska, sen på andra sidan stan för att hämta Lina, Rickard och Emma. Där blev det pusslande, först in med Emma i barnstolen. Sen vagnen i skuffen samt deras tre stora bagar. Sen klämma in sig själva bak. Sen gick färden raka spåret till AFU. Vi var framme runt 11 då det var lite osäkert med halka på morgonen och då är det bäst att ta det lite lugnt.

När vi kom fram så hade AFU sitt styrelsemöte. Håkan Blomqvist hade fixat kaffe och smörgås som var mycket välkommet efter resan. Strax efter 12 var AFU´s möte klart och då var det dags för lunch och det blev i Hageby centrum där man dukat upp ett stort julbord. En del, bland annat jag åt av det och några beställde något från de andra köken. Restaurangen heter Fyra kök.


Efter en välförtjänt lunch blev det UFO-Sveriges styrelsemöte som varade till fyra. Då hade Clas bilen full med material i vanlig ordning som skulle bäras in och man placerade det på bordet. Det var mycket material av både böcker och tidskrifter.


  Gunnar Karlsson nere på AFU med rader av pärmar och affischer från UFO-Sveriges olika Riksstämmor


Under mötet satt Lina och Emma och underhöll varandra och Emma vann allas hjärtan. Hon till och med testade hur det är att vara ordförande som ni ser på bilden nedan.


Nja tänkte Emma det är nog för tidigt att ta över, sen blir det så sena nätter och Englandsresor hit och dit


Arnold Idebring´s emblem pryder väl sin plats ovanför alla pärmar i den nya fina lokalen   


Efter styrelsemötet och en genomgång av materialet som ska sorteras och katalogiseras av Anders Liljegren senare. Åkte alla hem. Vi fem åkte vidare till Linköping där vi skulle hämta en hopfällbar barnsäng åt Emma. Tidigare under dagen hade jag fått en kasse böcker av Clas som skulle vidare till Kolbäck och vår nätbutik för försäljning. Naturligtvis hade jag glömt den kvar på AFU. Rickard ringde till Tobias Lindgren som lovade ta hem den så jag kunde hämta den under hemfärden då vi passerade Norrköping.


Därefter bar det av till Mantorp för avlastning av väskor och barnvagn och vidare till Citygross för att handla. Därefter hem och i lugn och ro äta lite korv med bröd och en god öl. Vad är brödet var det någon som frågade och då jag sagt att nu går jag inte ut mer ikväll, var det bara att sätta sig i bilen igen och tillbaka till affären och köpa korvbröd. Lina förbarmade sig och följde med som sällskap. Äntligen kunde vi slå oss ner och få lite i magarna. Därefter hade vi en trevlig pratstund och jag skrev lite på Facebook och smuttade på en god Whisky Longitud 55 gr.

Lina, Emma och Rickard blir kvar i Mantorp till efter helgerna.


Äntligen kunde alla slå sig till ro vid matbordet hemma hos Rickard 


Rickard höll på med frukostkaffet då jag kom upp efter en härlig natts sömn


Vi fick en välförtjänt sovmorgon och när jag steg höll Rickard på med morgonkaffet...tack och lov. Vid tio-tiden bar det så hemåt med en sväng in till Tobias och hämta kassen med böcker som under eftermiddagen kunde levereras till Irre Bredin som gått ut till vägen för att möta oss. Trött och med ont i axlarna av snövädret kunde jag slappna av i hemmets lugna vrå med en kopp kaffe hos syrran.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards