Alla inlägg den 17 november 2011

Av Mats Nilsson - 17 november 2011 09:10

Jag har aldrig varit med om en sådan underbar november förr, ljus och fin och framför allt varm. Det är ganska förklarligt eftersom det inte varit en sådan november på hundra år.


Det mesta av jobbet med UFO-Raden/Rapport-Nytt är klart nu är det bara utskick som väntar. Lägger upp en liten plan för nästa års utgivning. Det kommer idel goda vitsord om tidningen som helhet och det gör mig och mina medarbetare både här i Sala, Hallstahammar och Sundsvall mycket glada. Det har varit ett roligt och trevligt år med allt jobb och nu återstår ett styrelsemöte den 17 december klockan 13.00 i AFU´s nya lokal i Norrköping. Om jag inte har helt fel så är vi nu uppe i inte mindre än åtta lokaler fullt med material rörande ufo och närliggande ämnesområden. Man kan inte annat än att vara stolt över att tillhöra UFO-Sverige och alla de goda vänner jag har.


Kollade på ett mycket intressant Vetenskapens värld i måndags den 14 november. Det handlade bland annat om partikelacceleratorn i Cern som jag snuddar vid ibland i mina artiklar i UFO-Raden. Nu börjar man komma på teorier som jag och mina kompisar pratat om i åratal, att det KAN finnas ytterligare dimensioner som vi fysiskt inte känner till. Tydligen finns det indikationer på det i de forskningsrön man gör sakta men säkert.

En bild tagen i den stora acceleratortunneln,

i tunneln finns också de gigantiska böjmagneterna som medaktiverar hela enheten.  

Foto: Olof Hallonsten  /  essochmaxiv.wordpress.com                                                                          


Har den här hösten tagit mig en promenad i det vackra höstvädret och tagit upp min mobilkamera ibland och tagit några höstbilder. Det skulle man göra oftare. Visst är vi i Sala privilegierade som bor i en så vacker stad med små sjöar i centrum och vattensystem, allt på grund av Silvergruvan.

En bild jag tog vid ett besök av ett av dagbrotten vid det så kallade Mergölen. 


 

Bild tagen nästan mitt i centrum ut  mot Åkraområdet där jag har centrum i ryggen.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards