Alla inlägg den 25 september 2011

Av Mats Nilsson - 25 september 2011 10:59

Jag har en rätt lugn period just nu.

UFO-Raden/Rapport-Nytt nummer 4 år ute hos läsarna och vi har även denna gång fått lovord. Det är roligt, jag försöker att lägga ner både kropp och själ i mitt arbete för att få allt så bra som möjligt och jag vet att alla medarbetare gör det samma, annars skulle vi inte nå så pass bra resultat som läsarna påstår.


Nästa nummer har jag lite nyheter angående partikel acceleratorn i Cern. Det är ett mycket intressant genombrott och febril aktivitet pågår just nu i Schweiz, där Sverige har ett finger med i spelet.

Då forskarna vid Cern hade ett seminarium i Uppsala förra året var jag i kontakt med den svenske delegatens sekreterare som lovade mig att använda det testmaterial som framkommer vid försöken på det att jag uppger källa och datum.


UFO-Sverigenytt

Clas Svahn och Håkan Ekstrand är för femtioelfte gången i England för att där hämta hem material från de engelska ufologerna. Materialet samlas, sorteras och arkiveras sedan hos AFU - Arkivet För Ufoforskning. Världens största ufoarkiv och med 100% säkerhet vårt solsystems största arkiv.


Håkan Ekstrand och jag själv vid en liten del av förra sändningen böcker från England.  Gunnar Karlsson tog bilden:


Den första och andra oktober håller UFO-Sverige sen årliga kurs för blivande och varande fältundersökare. Det blir ännu en späckad helg med mycket intressanta lektioner på agendan. Det blir UFO-Sveriges 34´de år kurshelg.


UFO-Sveriges Rickard Andersson är åter i Sala för ett par veckor tillsammans med min dotter Lina. Dom passar så bra ihop och har det verkligen bra tillsammans. Jag var dit i går på kaffe hembakad äppelpaj med vaniljkräm. Mycket gott.

Rickard kommer på fredag att följa med Gunnar och mig på kursen, sen med tillbaka till Sala där han stannar till mitten av oktober. Trevligt.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards