Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Trevlig dag hos Carl-Anton Mattsson.....Igen!

Av Mats Nilsson - 21 augusti 2011 16:54

I går lördag hade Carl-Anton Mattsson åter bjudit till fest med femkamp och tävling i 50/60-tals musik.

Det var trevligt som vanligt. Vill rikta ett stort och varmt TACK till både Britt-Marie och Carl-Anton för ännu en trevlig samvaro i deras mycket trivsamma miljö.


Den här gången blev det lite manfall då Irre jobbade och Håkan & Birgitta var upptagna på annat håll. Men det blev trevligt ändå med Roger Ersson, Gunnar Karlsson, Carmen Henriksson, Carl-Anton, Britt-Marie och jag.


Det började med att jag trodde jag hade åkt fel varför jag stannade och ringde till Carl-Anton som lugnade mig med att jag var precis rätt, bara att svänga mot Mariefred och på fem minuter var vi framme.


Britt-Marie hade gjort i ordning en jättegod lunch i form av färsk nyupptagen potatis, lax med sås och grönsaker. Jättegott. 

Därefter var det dags för femkampen som var lite nya udda grenar. Stövelkastning där man skulle kasta över källartaket och träffa rutor på andra sidan. Jag minns faktiskt inte vem som vann grenen. Allt var så roligt att jag totalt glömde memorera protokollen.


Därefter var det gevärsskytte som vi även hade förra gången. Då började det duggregna och vi funderade på att gå in men efter lite regnkläder så fortsatte vi med krocket som Carl-Anton vann. Att gå ner och runt jordkällaren med ett ägg på en sked var inte så svårt, jag gick på 30 sekunder.


Roger Ersson lägger an för att skjuta....bom.  


Något nytt och mer udda var LP-kast. Ni kan själva se bilderna hur det gick till.


Övre bilden. Gunnar kastar sina tio skivor med rätt bra resultat. På under bilden kan ni se hur skivorna hamnade. Det var cirklar med tre, två och ett poäng.


Gunnar på väg med ett ägg därav den suddiga bilden.  


Efter grenarna blev det kaffe och sen musiktävling i 50 och 60-tals musik. Då Roger var med fanns det inte en chans att vinna något där. Men då Roger hade fixat både svenska och utländsk musik och inte fick vara med så kom jag i alla fall tvåa efter Britt-Marie.


Carl-Anton och Roger under musiktävlingen, Carl-Anton kollar vinstlistan, jag vann iallafall ett dubbelalbum med countryklassiker. Samt en vaggande blomma i avstressningssyfte  driven av solljuset.


Dagen var späckad med program och min dotter Lina skulle åka hem från Mantorp och Rickard Andersson, hon skulle komma med tåg till centralen i Norrköping klockan 21.00 där Gunnar och jag skulle jag skulle möta upp. 

Dessförinnan hade Carl-Anton ett förslag. att vi skulle åka in till Nyköping och göra ett studiebesök på förlaget Parthenon.  19.30 drog vi så iväg. Det var mycket intressant och det var många boktitlar jag var sugen på. Hittade en som jag köpte. "Egyptens nycklar, jakten på hieroglyfernas gåta" av Leslie & Roy Adkins. Carl-Anton visade också hela serier av böcker rörande rymden vilka jag redan hade. Gunnar hade inte den serien så han köpte hela serien. Så Carl-Anton fram en serie på tolv böcker som jag inte hade och som jag bara måste ha. Nu har jag den.


Carl-Anton guidar oss på förlaget Parthenon där en ansenlig samling böcker fanns till försäljning, mycket intressant.


Några av den samling på 12 böcker som jag införskaffade till mitt privata bibliotek.    

Efter besöket i denna gedigna boksamling bar det så av till Norrköping för att hämta Lina. Då hon, väl framme tog upp telefonen för höra hur långt vi kommit körde jag in på stationsområdet. Efter lite stopp på Maxi invid stationen, då Lina var lite sugen på lökringar bar det så av hemåt. Väl komna mellan Västerås och Sala hade en fruktansvärd bilolycka nyligen inträffat. En fyrhjuling och en bil hade krockat varvid mannen på fyrhjulingen kastats i gatan och blivit ihjälkörd av en annan mötande bilist. Då en förbipasserande stannat för att ge assistans hade även denne blivit på körd av ytterligare en bil. Så vi fick vända och åka över Salbohed och var hemma 00.30


Flera bilder

  Roger och Carl-Anton utanför den vackert belägna stugan.


Alla samlade vid bordet. Jag, Roger, Carmen, Carl-Anton och Britt-Marie. Foto:Gunnar


Undertecknad skjuter...prick


 Carmen spelar ett parti krocket.


Carl-Anton tar tid när Britt-Marie springer med ägget. 0.35


Jag med Clas nya bok Naturfenomen.


   


 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards