Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Mats Nilsson - 16 juni 2011 21:38

Att skrapa och måla en balkong kanske inte verkar så tidskrävande. Men en balkong av korrigerad plåt och där den flagande färgen är som pansar, då blir saken en helt annan. Det tog en och en halv dag att skrap bort alla hårda flagor och vassa var dom också. Nu är utsidan färdig och målad, återstår insidan när regnet kom och jag fick avbryta.


En bild tagen uppifrån som visar före renoveringen

Här är jag nästan klar med lager nummer två, insidan kvar.    


Under tiden Rickard Andersson var här hann vi förutom resan till Tea i Skyttorp även med en tur till Alby i Stockholm för att fira Sandra Hoffman som fyllde år den 10/6. Det blev en trevlig tillställning med både lunch fika och tårta och sen middag innan vi åkte vidare för att hälsa på Linas kompis Cissi Lundberg i Södertälje.



Födelsedagsbarnet Sandra Hoffman med dottern Wilma, Michael Hoffman till vänster och Rickard Andersson till höger.


Ett litet stopp hos Cissi Lundberg i Södertälje med te och kakor och hon smälter varje gång hon får se Emma.    


På hemvägen från Stokholm och Södertälje gjorde vi ett kisstopp vid Strängnäsbron.

 

Väl hemma igen så återkom påminnelsen om att åldrandet tar ut sin rätt. Den här gången började kisseriet krångla och jag tänkte genast på mina cancervärden. Men efter ett läkarbesök visade det sig att jag dragit på mig en aggresiv urinvägsinfektion av någon outgrundlig anledning, så nu blir det att äta penicillin i tio dagar och jag har redan märkt en förbättring.


I går den 15 juni tog jag en liten semesterdag och Gunnar och ja åkte in till Västerås för att bara gå och kolla lite i affärer, Leanders antikvariat är ett måste samt Clas Ohlssons. Det blev också en stunds fika på det anrika Café Brogården intill Svartån.Gunnar besökte även sina föräldrars grav vid Hofstalunds fina kyrkogård.

Gunnar utanför ingången till cafét och under jag vid nergången till det samma. Där är faktiskt värt ett besök.


Till sist vill jag bara förmedla en liten bild på en blomma ur vår fina pionbuske som lyser upp hela trädgården. Kolla även på den kvallite på kortet och märk att det kommer "bara" från min mobilkamera. Nu ska jag lägga mig och läsa i Ray Bradburys "Invasionen på Mars."

 


Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards