Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Mats Nilsson - 29 maj 2011 20:02

Det är sommar och med det följer grillfester på löpande band. Jag har också erfarit att det finns fler grabbar grus i Mantorp än Rickard Andersson och Tobias Lindgren. Även Rickards bror Mattias kan räknas dit. Vi fick i helgen besök av grabbarna Mattias och Rickrad från fredag till söndag. Detta med anledning av att det även tillkommit ännu en romans inom UFO-Sveriges led. Först var det Amanda Fredriksson och Anders Berglund som fann varandra där båda kom från Dalarna och trogna medarbetare i UFO-Sverige. Nu mer bor de i Karlstad där båda studerar. 


Min dotter Lina och Anders har gått skilda vägar som vänner och har gemensam vårdnad om lilla Emma. Det har i sin tur resulterat i att Lina och UFO-sveriges Rickard Andersson träffats genom min försorg då han och Tobias varit hos mig vid några tillfällen. Den vänskap som då startade har vuxit till något mer och starkare nu då Lina blev ensam. Så i fredags möttes de här i Sala och Rickard hade sin bror Mattias med sig som visade sig vara mycket lik sin broder i sättet, det vill säga en mycket sympatisk och trevlig kille. 

På lördagen skramlade vi till fest och det blev ett helt gäng som kom och grillade och glädjen stod högt i tak. Vädret var så där, ganska varmt då solen tittade fram då och då i övrigt blåste det en del och molnen drog snabbt fram över himlen. 

Säga vad man vill om den svenska sommaren....men det gör man ju inte!!!

Lina tillhör UFO-Sverige så till vida att hon sitter med i Enköping-Sala UFO-förening. Jag och Jeanette som tredje par där är det bara jag som tillhör organisationen. Jeanette har så många andra järn i elden att hon inte hinner med mer.


 Rickard Andersson och Lina Tellander på shopingtur på Willys, Lina är något irriterad över min kamera, men fick trots allt lägga ut bilden här


 Bröderna Andersson, Mattias och Rickard lägger på kött på grillarna 


UFO-Raden/Rapport-Nytt nummer två har gått ut till alla prenumeranter och jag har nummer tre så gott som klart att skicka ut i slutet av juni eller början av juli. Det blir lagom som sommarläsning i hängmattan under semestern.


I morgon måndag, ska Gunnar och jag åka ner till Enköping och rensa ur lite i UFO-stugan. Det ska vara tomt och städat till sista maj egentligen.  Vi får se hur långt vi hinner i morgon.....hörs!!


Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards