Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Mats Nilsson - 8 maj 2011 21:01

Det finns gånger då man känner sig helt maktlös, inte ofta som tur är men desstu värre då det händer.

Förra gången det hände, gällde det min dotter Lina som fick en rejäl propp två veckor efter att Emma fötts. Nu för två veckor sedan hände det igen. Ännu närmare döden for hon till akuten med ambulans och jag följde efter i min bil och det gick inte lite fort ska jag säga. Det visade sig att nu var det än värre. Flera proppar hade bildats och satt sig i båda lungorna varav en satt så till att den ströp syretillförseln i blodet till hjärtat. Det ledde till kraftig andnöd och syrgas som enda utvägen under ambulansfärden. Tror vi var i Västerås på en kvart...nästan.

Tack vare ny medicin i form av dropp så var propparna upplösta efter cirka två timmar.   Sen var det observation och eftervård fram till i torsdags den 5 maj då Gunnar och jag kunde hämta Lina på nya hjärt/lungavdelningen. I glädjen av att hon blev utskriven bjöd Gunnar på magt vid hamnen, mycket gott och angenämt. 


Gunnar och Lina vid hamnen efter een pizza åt Lina och bakpotatis med skagernröra för oss


Livet är konstigt funtat, det ska aldrig kunna finnas bara glädjeämnen utan att det ska vägas in med nederlag. Träffade Jeanette för ett tag sedan (Se tidigare blogg) det är toppen och allt klaffar. Men då kan det inte få vara bra...då kom ovan nämnda med Lina och så var vi nere på samma läge igen.  


Årets Riksstämma är avklarad och den här gången bar färden ner till Borås. En mycket fin stad, nu får vi aldrig tid att se så mycket av de städer vi besöker mer än utställningslokal och hotellrum samt en och annan resataurang. Den här stämman blev lite extra bra, dels för att vi slapp jobba så mycket med gamla datorer och skärmar. Vi har införskaffat nya plattskärmar, samt tre roulupps som så småningom kommer att ersätta hela utställnningen. Gunnar och jag anlände på fredageftermiddagen. Då fanns många redan där. Vi träffade Grabbarna "Grus" Tobias & Rickard, Clas och Håkan B och Håkan E. samt några flera. Efter uppbyggnaden bar det av till hotellrummet för lite vila och ett par öl. Till klockan 18.00 var mat beställd på restaurang Oliven där jag beställt plankstek. Toppengott var det, därefter rårörda hallon med glass och en kopp kaffe.


Clas hjälpte till att bära bort kartonger då utställningen var på plats


Själva Riksstämmedagen var mycket givande med cirka 75 besökare till både utställning och föredrag av Håkan Blomqvist som berätade om UFO-Sverige och AFU. Sen Höll Clas ett bra föredrag om piloters möte med UFO´n. Själv träffade jag ett par personer som jag lärt känna på Face Book samt Leif Lissjanis som är en gammal UFO-Sverigekämpe sedan många år, boende i trakterna av Borås.


 Filmteamet bestående av  Kerstin Uberlacker och Michael  Cavanagh


Till vänster de nya rouluppsen som ska ersätta de gamla skärmarna


 Gunnar Karlsson ser glad ut när han kommit rätt samt tagit med lite öl till kvällens gemenskap på hotellrummet


 Ett klassiskt ufofall i Mariannelund har blivit till en modell av Arnold Idebring från Enköping   


Väl hemma kom mina ungdomar på besök med sina "småtroll", då blev det fika i trädgården med kex och ost. Samt en whisky för mig. Inte illa avslutning på en genomlyckad helg. 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards