Alla inlägg den 21 april 2011

Av Mats Nilsson - 21 april 2011 00:27

Ja, jag vet att det var länge sedan jag skrev något i bloggen. Men dels har det inte varit så stor aktivitet för än nu. Men något bör man skriva när man har en blogg om än inte varje dag så ialla fall varje vecka. Jag ska bättra mig, jag lovar. 

Nu är det iallafall snart Påsk med allt vad det innebär. För egen del kanske inte så mycket mer än en god middag och lite gott att dricka.


Sedan sist så har UFO-Sverige haft styrelsemöte i Norrköping och AFU´s samlingslokal. Därefter en rundvandring i alla sju avdelningarna. Det var imponerande att se Hillary Evans boksamling, en hel källarlokal full och ändå var inte allt inplockat.


Ett glatt gäng på AFU, från v. Gunnar Karlsson, Jörgen Granlie, Carl-Anton

Mattsson Clas Svahn och Roger Ersson.


Håkan Ekstrand och jag själv har tittat igenom böcker från Hilary

Evans bibliotek innnan dom ska in på sina platser. 


Det är märkligt vad som kan hända när man sitter vid datorn och läser samt kommenterar saker på Face Book. Man kan faktist hitta det som med lite tur och omvårdnad kan bli ens livskamrat, det har ialla fall hänt mig. Kvinnan jag talar om heter Jeanette Hemmingsson och är politiskt aktiv inom Socialdemokraterna i Stockholms stad. Det innebär en hel del uppdrag och stressigt arbete.

Jeanette och jag har chattat en del och pratat i telefon och nu lärt känna varandra så bra att vi tyckte att en träff inte skulle skada. Så i onsdags den 13/4 slog vi till. Jag har alltid sagt att 13 är mitt lyckonummer. Jag hämtade Jeanette på stationen klockan 17. Därefter hade vi några fantastiskt fina dagar med mat, träffar av kompisar och anhöriga. Hon blev snart populär hos både Lina och mina kompisar.


Jeanette vid köksbordet efter en god bit mat.


Vi hann med både några trevliga promenader och bilturer runt gruvan mm. Här på promenad i  Stadsparken.


På nästkommande söndag åkte Jeanette hem till väntande politiska uppdrag och här blev vardagen påträngande med barnvaktsjobb och nu senast Packning av UFO-Aktuellt nr.1. 


Packargänget Håkan E. Gunnar K, jag själv och Anita Andersson.


Allt packat och klart för färd till Posten.


Jag har även fått ut allt material till grupperna och valda ombud som ska behandlas på UFO-Sveriges Riksstämma i Borås den 7/5.


Slutar nu för denna gång och lovar att det ska inte dröja månader till nästa gång.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards