Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Nytt år nya tag

Av Mats Nilsson - 31 december 2010 10:43

Året 2010 går mot sitt slut. Det har hänt mycket under året både positivt och negativt. Den positiva vågskålen väger trots allt tyngst med ett nytt barnbarn. Kommer aldrig att glömma när Linas svägerska Anna och jag sitter i väntrummet på förlossningen och min yngsta dotter kommer ut till oss med lilla Emma och visar upp henne, det var den 31 mars strax efter klockan 20 på kvällen. Dessförinnan hade jag fått ett SMS där det stod "NUUU". Det är idag nio månader sedan. Under den tiden har jag hunnit få ett barnbarn till, lilla Wilma. Livet är bra underbart.

Det blev lite turbulent efteråt då jag höll på att mista Lina två veckor efter förlossningen. Det beroende på en stor ventrombos som passerade både ena lungan och hjärtat. Som tur var och med Guds hjälp gick det bra.

  En nöjd Emma efter ett mål barnmat bestående av korvstroganoff.


Själv hade jag också ett tufft år av sjukdom beroende på njurproblem som tack och lov också gick att åtgärda. Värst var det under senhösten. Jag genomled en kurshelg med mycket svåra smärtor i ben och fötter.


Det positiva är att under det här året har både UFO-Sveriges kassör Gunnar Karlsson och jag blivit pensionärer. Det är en gåva att få rå om sin egen tid göra det man vill när man vill utan att behöva fundera över om man är ledig. Det blir en del barnvakt då och då när jag få rå om lilla Emma, gå ner på stan bara hon och jag.


När det gäller UFO-Sverige har det varit ett hektiskt år för många av oss. Englandsresa som ledde till fem ton material från i första hand Hillery Evans, det har jag skrivit om tidigare.


I onsdags packade vi nummer fyra av UFO-Aktuellt. Varje gång jag bläddrar igenom den nya tidningen och läser artiklarna i min ensamhet vid sänglampan fylls jag av en gläde och stolthet faktiskt. Att få tillhöra en organisation och bidra med det lilla man kan är en gåva. Att få hålla på med något som intresserat mig under hela min uppväxt.


 

 

Nummer fyra av UFO-Aktuellt och Norges UFO.


Under nya året kommer vi att flytta material från stugan i Enköping till AFU i Norrköping. En hel vägg med emblem tillverkade av Enköping-Sala UFO-förenings ålderman Arnold Idebring. En ovärdeerlig samling.

Här syns det mesta av den värdefulla samlingen emblem från ett antal av våra lokala föreningar


Hur det nya året ska bli vet vi inte än. Det är 365 oskrivna ark som ska fyllas vart efter. Jag hoppas det ska bli idel positiva händelser och att alla får vara friska och att det nya året ska ge alla och en var spännande och kreativa upplevelser. Ett GOTT NYTT ÅR till alla bloggläsare.

 
 
Sandra

Sandra

31 december 2010 14:03

Gott nytt år papps!

http://indescribablelife.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards