Alla inlägg den 1 december 2010

Av Mats Nilsson - 1 december 2010 20:47

Det är ingen sinig kur att vara pensionär. Det är fullt upp hela tiden. ÄVen fast jag går upp mellan sju och halv åtta så får jag jäkta sista minutrarna om jag ska träffa Gunnar eller göra något annat.

I går skulle Gunnar och jag åka till Västerås och jag var uppe i tid. Åt frukost, kollade e-posten, svarade på en del och kastade en del. Så pratade jag via chatten med Tea i Skyttorp och lite med Sandra i Stockholm. Så råkade jag titta på kockan...oj trettio minuter tills jag skulle hämta Gunnar. In i badrummet, så slängde på mig kläderna. Då ringde telefonen, det var en skolklass som ville göra en intervju till ett skolarbete och det kunde jag inte säga nej till. Blev sittande en kvart och svara på frågor, förkara vad ufo var och vad UFO-Sverige står för, rapportcentralen, AFU, hade jag själv sett något? Hade jag varit med om något intressant fall, vart ringer man...mm Jag tror dom blev nöjda som det lät. Sen rusa iväg ut i bilen med fem minuters marginal. Allt gick bra och vi var framme i tid.


Julfest

I morgon (torsdag) har Enköping-Sala UFO-förening sin årliga julfest. Det blir gröt, pepparkakor och mm. Det blir troligen den sista julfesten i föreningens regi i ufo stugan beroende på att vi är uppsagda. På grund av kylan och att Arnold och Irene har lite problem med benen så kommer den här julfesten att bli hemma hos dom.


Dessförinnan ska jag upp klockan fem köra en av mina filipinska kompisar till stationen då hon ska åka bort över helgen. Sen ta PK-prov, hämta en kartbok jag köpt via en jultidning, samt lite annat. Sen iväg till Enköping och julfesten.


UFO-Sverige

Det är högt tempo i UFO-Sverige, väntar snart UFO-Raden, en UFO-Aktuellt samt så kommer det en lastbli från Shenker med gods från England i form av tidskrifter och böcker.

Den 22 januari ska vi ha en planeringskonferens och ett styrelsemöte i Ängelholm som traditionen bjuder. Vet inte vilket år i ordningen nu vi börjar vårterminen med träff på Hotell Lillton i Ängelholm. Det ska bli roligt att träffa hotellpersonalen igen, det är ju ett år mellan varje gång.

Senare på våren, i maj tror jag så blir det en ny Englandsresa med nya böcker och material till AFU. men mer om det senare....nu ska jag krypa i säng, ska upp klockan fem...//

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards