Alla inlägg den 29 september 2010

Av Mats Nilsson - 29 september 2010 21:53

Eftersom årets fältundersökarkurs var så lyckad har jag svårt att glömma den. Jag ska ju också skriva om den i UFO-Raden och då är det bra att komma ihåg vad som hände, jag har ju programmet om mitt minne skulle svika. Jag tror att om UFO-Sverige inte haft så seriös framtoning så hade vi aldrig kunna få så bra och intressanta föredragshållare och meddeltagare. Då menar jag både media och övriga. Det radioinslag som gick i tisdags var väl till en början lite så där, men det artade sig mot slutet. 

 

  

Den klassiska gruppbilden som togs utomhus i snålblåst

 

  

Eva Bernhardsdotter FOI´s ufoansvarige utredare var bland

nybörjarna och gav en kort redogörelse för sitt uppdrag inom

Försvarets forskningsinstitiut

 

Radio Västmanland och alla andra lokala radiostationer är bra medier om man vill som i vårt fall försvara den seriösa ställning som är UFO-Sveriges policy.

I det här fallet hade jag hört ett inslag av radarparet Gösta Westling/Johanna Ravheden, där dom persenterade ett vykort från en varelse från en annan planet i en annan dimension. Det föranledde mig att kontakta Radion för att få ge UFO-Sveriges ståndpunkt i ufodebatten. Det blev en "duell" mellan Per-Uno Fransson och mig på nära tre kvart. Man kan tyvärr aldrig få med allt man vill en sådan här gång eftersom allt i direktsändning är sekundklockat, visst antal låtar måste spelas, nyheter och på och avanonnsering. Men i stort blev det bra iallafall. Per-Uno och jag har ju varit vänner i nära tjugofem år och han får ha sin teori men vill bara påpeka att det går stick i stäv med UFO-Sveriges ståndpunkt i sakfrågan.

 

  

Gösta Westling och Per-Uno Fransson under en musikpaus

 

  

Johanna Ravheden skymtar där bak i rutig blus. Johanna och Gösta

är ett populärt radarpar i Radio Västmanland

 

Därefter hade jag en tid på Centralsjukhuset för kontroll av aortan eller stora kroppspulsådern. Jag hade målat upp en bild av hur man ska ligga på en brits vända sig fram och tillbaka mm. Så var det ett ultraljud över magen som tog tio minuter, sen ett papper som talade om att min aorta var helt utan anmärkning.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards