Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Explosion, Australiensisk country och Ledinflamation

Av Mats Nilsson - 10 september 2010 10:33

Ibland blir man sugen på något extra och för min del hade jag nu tänkt mig en god mannagrynspudding med saftsås, det var länge sedan. Efter att kokat upp gröt, haft i några ägg och gjort allt klart och tagit fram formen, en gammal kär ungsfast form som följt mig under många år av matlagning. Jag pytsade i lite olja för att det inte skulle fastna så mycket, så häller jag i smeten till min goda pudding. Då...PANG...formen gick i fyra stora delar och mannagrynsgröt över hela spisen och golvet. Förvånad stod jag bara och tittade en lång stund. Min fina form åt fanders. Det tog ett tag att göra rent allt. Men har jag bestämt mig för mannagrynspudding så ska jag ha det också, gör om proceduren och tar fram den minder av samma formtyp. Den här gången gick det bra och jag fick det jag längtat efter.

Troligen hade det uppståt spänningar i glaset som gjorde att formen sprack.

 

  

 

Den behändiga formen är ett minne blott

 

Då posten kom hade hon med sig ett stort kuvert, jag visste vad det var, i  mitt intresse för Countrymusik hade jag via internet kommit i kontakt med en austraiensisk countrysångerska, Kel-Anne Brandt, lyssnat på hennes cd. Så för en vecka sedan kom det en förfrågan från henne om kompis på Facebook, klart jag klickade ja. Vi började chatta lite och hon lovade skicka ett foto. Det var det som kom. Vi kom överens om att fortsätta hålla kontakten.

 

  

Ett nytillskott till min samling av duktiga musiker inom

countrymuskien

 

Förra veckan kom Linas svägerska Anna på besök från Västerås. Då passade vi på att gå en runda på stan och Anna ville gärna ta hand om Emma en stund. Flera vi mötte kommenterade hur söt Emma är och dom som inte sa något gav istället Emma ett lende.

 

   

Anna och Emma på promenad i Sala

 

I måndags fick jag lite ont i min högerfot och direkt tänkte jag, "Nej inte nu igen". Under hela måndagen och tisdagen tilltog bara värken och till slut gick det inte att stöda på foten, i onsdags insåg jag att det var bara ett läkarbesök som kunde hjälpa mig. Fick en av de läkare jag haft kontakt med när jag jobbade på äldreboendet.

Jag hade talat om för henne vad det var och efter en lättare undersökning sa hon "Ja du har rätt, det är ledinflamation." Den längsta tide av besöket gick åt för henne att söka ett preparta som var kompatibelt med Varanet jag äter. Till slut hittade hon en medicin som heter Relifex. Det ska hjälpa sucesivt därför märker jag ingen större förbättring ännu. Det är sådana smärtor så när jag väl satt mig ner så gruvar jag mig en lång stund innan jag kommer mig för att resa mig.

 

Jag vill åtminstone vara bra till kursen för fältundersökare som är sista helgen i September. Jag ser alltid fram emot de gånger man får träffa ufo-kompisar från andra delar av landet. Internet är nog bra, men den fysiska kontakten är än viktigare.

Oj oj oj, nu ska jag snart resa mig upp igen och ta några steg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards