Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Träff med Talangscout och Sala-Heby Närradio.

Av Mats Nilsson - 23 augusti 2010 18:09

 Under min tid på Äldreboendet Kaplanen lärde jag känna en flicka som gick vikarie under somrarna samt ryckte in då någon ordinarie var sjuk. Vi presenterade oss och hon heter Jessica Lundqvist. Vi tog inte större notis om varandra mer än vad jobbet krävde. Vi blev iallafall vänner på Facebook så småningom, forumet som tydligen nästan alla är med i numera. Efter det jag gått i pension så har vi bara snabbhejat på FB i stort sett.

Man vet ganska lite om dem man jobbar med ibland. För härom dagen fanns det en länk på FB där Jessica sjöng en egen låt och spelade gitarr till. Det var en låt hon skrivit själv. Min första tanke var "Va?? sjunger hon", i stort sett. Jag lyssnade på sången och där hade Jessica även sagt att man skulle kommentera och kritisera. Nu är ju alla så fina i kanten så kommer det någon kommentar så är det alltid "Oj så fint, vilken bra låt". Eller så trycker man bara på "Gillaknappen". 

Det gjorde i och för sig jag också, men med den lilla erfarenhet jag har av mitt intresse (Countrymusik) så tyckte jag att man borde vara mer kritisk. Man gör nog vederbörande en björntjänst om man inte försöker vara lyhörd och kritisk när det behövs, för ingen är så bra att man inte kan bli bättre. 

Jag satte mig och lyssnade om igen och visst var det bra...men...så skrev jag ner vad jag tyckte och fick ett stort tack tillbaka, lika med nästa låt. 

Nu har jag en del bra kontakter här och var, bland annat inom Sala-Heby Närradio, och Mix Megapol, någonstans bör man ju börja. Mitt omdöme var att Jessica lät otroligt bra, för bra för att bara ignorera. Så jag kontaktade Jessica och erbjöd mig att stå för kontakterna om hon ställde upp och sjöng någon av låtarnai radio så fler fick höra. Jessica nappade och blev jätteglad.

 

  

Jessica Lundqvist tittar intersserad på när Therese Gustafsson visar hur en direktsänding går till


Idag var till Närradion, pratade och fick en tid till klockan 13.00 på onsdag. Då blir det gitarr och hela öset. Ska bli intressant att höra henne Live. 

Jag kommer att fortsätta peppe Jessica och ge henne de kontakter som jag kan bistå med. Sen hoppas jag att det rullar på. Skulle det inte bli något så har vi ialla fall gjort ett försök och utan det kommer man ingenstans.   

 

  

Therese Gustafsson ligger ute i direktsändning och berättar om dagens namnsdagsbarn Signe och Signhild


Jessica är en dam med många strängar på sin lyra, förutom sången. Sista augusti är det skola i Grebbestad som gäller för läsande av marinbiologi, skepparexamen och dykarcertifikat. Därefter blir det Universitet i Stockholm. Vad månde bliva....osv. Håller ialla fall tummarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards