Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Mats Nilsson - 2 augusti 2010 00:45

 Den här veckan har varit något av ett äventyr. Själva  vecka slutade med att jag gjorde klart min del av UFO-Raden´s material och skickade upp till Sundsvall. I lördagas var det den vanliga familjedagen, den här regniga lördagen var alla tydligen slöa för det blev bara Gunnar och jag. Men lika trevligt för det fast man saknar de andra i klanen. Vi fixade pasta och STARK chilli-köttfärssås med en god öl till.

Dessförinnan hade Gunnar och jag gjort ett nerslag i bokhandels och där hittade en bok på rean, måste det varit för den var billig 74 riksdaler och över 500 sidor. Den heter BIG BANG, skriven av Simon Singh. Fina vitsord från Dagens Nyheters recensent (Är det Clas Svahn månne).

Ni kan se både den goda ölen (Primátor är alltid gott, både den ljusa och den mörka) och boken här nedan fotad av Gunnar.

  

 

En ny familjemedlem i går (en timme sedan, klockan är 01.00) blev det lite andra bullar av. Då skulle man sätta igång Lina´s lillsyrras förlossning. Jag hjälpte iväg Lina till tåget för hon ville vara med, Sandra kom när Lina fick Emma, så då var det inte mer än rätt att Lina stöttade Sandra på samma sätt. Lina kom iallafall med tre-tåget till Stockholm och vidare till Huddinge sjukhus. Lina stegade in när huvudet började synas. Sen gick det av bara farten. Klockan 17.36 var Wilma ute i den stora världen. 2970 gram och 49 cm lång. Allt gick som på räls. På tal om räls så hade Lina glömt viktig medicin hemma så istället för att kvarta i Alby i Sandras och Mickes lägenhet fick hon bege sig till Centralen för hemfärd där jag mötte upp klockan 23.31 Det gick fort det med, hon kom med det nya dubbeldäckade snabbtåget.

 

  

Michael Hoffman, en stolt nybliven pappa med Wilma i famnen

Flyttdags blir det på lördag. Då ska hela UFO-Aktuellts lager flytta från Enköping till Norrköping, det rör sig om dryga 3 ton tidningar. Som tur är har vi fått tag på en lastbil med chafför som kör på Norrköping varje dag. Tur ska man ha. Håkan Blomqvist och Anders Liljegren har byggt hyllor hela veckan som ska tåla alla tidningar. Kolla Håkan Blomqvist´s blogg. Sen får vi se hur det går. Jaa that´s al folk´s

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards