Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Jobbiga förhållanden men lugn pensionsstart och lite UFO (Fler bilder)

Av Mats Nilsson - 11 juli 2010 12:50

De två första pensionsveckorna har varit helt fantastiska, både vädermessigt och att jag fått vila upp mig, mest har jag känt en förbättring i knäleder.

 

Jag har ägnat tiden hittills med att läsa lite, varit ute i solen, träffat ungdomarna och hållit kontakt med min yngsta flicka Sandra som går i väntans tider. Man blir både spänd, nervös och lycklig samtidigt. I början på augusti har man sagt, sen är det bara att vänta och se. Tänker på dig och Micke.

 

Stammbyte

Det är tur att vädret varit kanon eftersom det knappast går att vara hemma dagtid då det har varit slammrande, slagmaskin som bilat upp cementgolvet i badrummet, hål i väggen in under diskbänken. Inget vatten, toa eller någon som helst möjlighet att göra dagliga sysslor. Tur att syrran bor i samma hus, jag var precis nere hos henne och diskade efter lördagens fest. (Se längre ner).

Jag har aldrig funderat över det här med beroendet av vatten, plötsligt märkar jag att man ska ha vatten till nästan allt. Tänk så lätt man tar saker för givet, friskt rent vatten tar vi här uppe som en självklarhet. Man tänker på de fattiga länderna i Centralafrika där vatten verkligen är en bristvara, hur priviligierade vi är egentligen och sätter inte värde på det inte för än nu.

    

 

Sommarbesök

Nästan varje sommar och semester passerar någon från UFO-Sveriges medlemmar eller styrelse Sala, då passar man klokt nog att besöka kansliet och se hur jag har det. Under åren har Carl-Anton varit en rätt stadig gäst då han och Britt-Marie "lånat" mitt bord för att duka upp medhavd frukost på deras resa upp i landet. Även Andras Ohlsson, Clas Svahn samt en del prenumeranter har dykt upp. Det tycker jag är jätteroligt. För två sommrar sedan stannade en bil med vilt främmande människor, en man och hans hustru. Dom ville gärna hälsa på. "Vi har prenumererat på UFO-Aktuellt sedan starten och nu åkte vi genom Sala" sade mannen. Det blev ett par timmars prat och visning av kansliet, lite böcker och andra samlingar innan dom jättenöjda for vidare med kaffe i magen. 

En gäst som jag aldrig kommer att glömma och som kom stadigt varje år var Gunnar Thorén från Kiruna. Hans fru Bibbi hade en syster som har en affär i centrum "Sala Elarmatur" därför var dom nere varje sommar och då passade Gunnar på att besöka mig, varenda sommar kom han. Jag saknar honom mycket. 

 

Den här sommaren är inget undantag. I går fick jag besök av två av våra fältundersökare Anders Berglund, Borlänge och Amanda Fredriksson, Ludvika, även Amandas bästis Marina Hedbom följde med och förgylde tillvaron. Dom var inte på genomresa utan hade för avsikt att att göra en dagsutflykt till UFO-Sveriges kansli, prata och bara ha det trevligt.

Naturligtvis så tände vi grillen och efter lite prat och besök på kontoret mm samlades vi i trädgården med min övriga familj, sammanlagt tio personer. på menyn stod grillade kotletter, karrébitar och korv samt potatissallad och grönsaker och lite gott öl. Kaffe och glass blev pricken över i´et. 

Senare på kvällen gick färden åter hem mot Dalarna. 

Jag hoppas dom fick en fin och trevlig dag i det soliga Sala.

 

   

Våra fältundersökare Anders Berglund och Amanda Fredriksson. I mitten Amandas bäste väninna Marina Beatrice Hedbom 

 

Senare i sommar väntar jag besök från södra Sverige, Mikael Karlsson, ämnar komma upp och träffa mig och Gunnar, förhoppningsvis kommer han att bli en av våra fältundersökare då han vill gå grundkursen i höst. Han är varmt välkommen.

 

 

 

 

 
 
Sandra

Sandra

12 juli 2010 22:37

vilket fint badrum du har numera pappsen ;)

http://indescribablelife.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards