Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

UFO-Aktuellt och Västeråsresa

Av Mats Nilsson - 23 juni 2010 08:50

År 1980 ombildades UFO-Sverige efter diverse tumult (läs Håkan Blomqvists blogg och boken En resa i tiden). Det fanns några som log lite i skymundan och sa att "den tidningen bilr inte gammal". Dom kunde inte ha mera fel. I år har UFO-Aktuellt funnits i 30 år. Under hela tiden har Håkan Ekstrand stått som ansvarig utgivare. I dag har han Clas Svahn vid sin sida som är proffsig journalist på DN och van vid arbetet med layout mm. Jag ordar inte mer om det här utan hänvisar än en gång till Håkan B´s blogg.

  

Ett nummer av UFO-Aktuellt

 

  

Sedan 1990 har vi packiterat UFO-Aktuellt i "UFO-stugan" i Enköping

 

Min semester och efterföljande pension var meningen att bli en lugn början. Istället blev det flera resor till Västerås då Lina återigen haft otur. (Se tidigare blogg)

 

  

Besök på kirurgavdelingen Våsterås sjukhus och Gunnar tog bilden

 

För att få lite guldkant på dagen i Västerås hade jag med mig min vän Gunnar Karlsson. Vi startade genom att besöka hans föräldrars grav på den vackra Hovestalundskyrkogården. Gunnar är född och uppvuxen i Västerås och vi passade på att även göra ett besök där Gunnar tills för ett tjugotal år sedan hade en kolonilott med stuga och en fin trädgård. Efter en tur längs landsbygden runt Västerås återtog vi färden in mot hamnen där vi intog en god lunch bestående av bakpotatis och skagernröra.

 

  

Gunnar utanför det uthus han egenhändigt byggt 

 

Efter en promenad i hamnen for vi upp till sjukhuset och hälsade på Lina, efter en stud anslöt sig Emmas farfar, Ingrid med Emma och "Lillmats". Kunde konstatera att Lina såg piggare ut men att infektionen i bukspottskörteln är envis. Efter några timmar med Lina åkte Gunnar och jag till Coop Forum på Stenby där vi överlämnade lite medicin mot allergi till Anna Roxhed som jobbar som jordgubbsförsäljare. Vi passade på att införskaffa oss ett par liter som vi senare avnjöt med glass hemma i trädgården som avslutning på dagen. En strålanden fin semseterdag med Gunnar som guid. Tack Gunnar för en fantastisk dag.

 

  

Till sist en bild på den glada jordgubbstjejen Anna Roxhed, besök henne gärna om ni åker till Coop Forum på Stenby i västerås

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards