Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Mats Nilsson - 10 juni 2010 21:34

I onsdags tog Gunnar och jag en tripp till Västerås, därefter for vi vidare till Enköping för att "väga" tidningslagret vi har där. Detta beroende på att vi troligen på sikt kommer att förlora stugan med lagerutrymme och allt.

Vi har haft stugan och lager sedan 1990. Dessförinnan var mitt garage i Sala lagerlokal.

  

Så här ser lagret ut i dagsläget, ingen värme på vintern samt  en hel del andra brister. Trots allt har det fungerat mycket bra tack vare att Jörgen Granlie var den som såg till och skötte om lagret. Nu bor Jörgen i Solna och det blir inte samma uppdateringar mm som behövs.

 

Nu ska vi under sommaren passa på att flytta lagret av UFO-Aktuellt till AFU i Norrköping. För att vi ska veta vilken typ av bil vi ska ha så måste hela lagret vägas.

Utrustad med min gamla badrumsvåg for vi iväg. Vi trodde att det skulle ta ett bra tag med tanke på allt som finns i förådet.

  

Så här ser det ut dels efter väggarna sen även två rader mitt på golvet samt separat på och under ett bord.

 

Vi tog en kartong full med tidningar och ställde den på vågen, den vägde exakt 15 kg. Sen var det bara att sätta igång att räkna alla kartonger, det var 238 stycken, nu var inte alla fulla men med en snitträkning kom vi fram till att det var 3500 kg ungefär. Alltså tre och ett halvt ton tidningar.

Då vi kom hem for vi raka vägen till OK Q8 för att höra hur mycket deras största flyttbil som man får hyra kan frakta. Det visade sig att det  var ungefär hälften 1650Kg får man lasta i den.

Återstår alltså att lösa frakten utan att man ska behöva köra två vändor.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards