Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Mats Nilsson - 8 juni 2010 21:52

Jag har haft några välförtjänta semesterdagar. Passade på att utnyttja de två sista dagarna med en Ålandsresa. Det ångrar jag inte för det var både avkopplande och trevligt. Bara att få sätta sig till dukat bord som hela resan stod reserverad i Gunnar Karlssons namn.

  

Gunnar väntar på att vi ska åka från Heby Värdshus där vi  gjorde lunchuppehåll.

 

Det var en gruppresa i RSMH´s regi och det tackar jag dom för, Det var min syster Anna-Nita och Gunnar som fixade allt omkringarbete. Gunnar var reseledare och skötte alla papper med bokningar av hytter mm med den äran. Allt klaffade perfekt. Det jobbigaste var väntan både på bussen som var sen, sen innann man kommer ombord på fartyget. Man blir ganska trött i fötterna ska jag tala om.  Det första vi gjorde när vi kom ner i hytten var att kasta av sig skorna och vila ett tag innan det var dags för buffé, vi hade första sittningen och det kan vara skönt.

  

Gott med glass och kaffe efter en bastant måltid.

 

Kvällen ägnade vi åt att gå runt och bekanta oss med båten och hamnade till sist i danssalongen där Leif Kronlunds orkester spelade. Tala om veteraner, dessa legendariska spelmän kan verklingen sin sak. Senare hamnade vi i cariokibaren där två av våra medföljande tjejer sjöng en låt men vilken har jag glömt.

  

Skönt på soldäck.

Har nog bara bilder på Gunnar, eftersom han fotade med sin kamera och jag med mobilen.

  

Rak och fin kurs och efter oss kom Birka Paradice som ett tag nästan var på väg att köra om oss men ångrade sig tydligen.

 

Tisdagen på hemresan tillbringade vi mycket tid på övre däck, kollade på utsikten, pratade och solade lite. Mesta tiden av hemresan fanns det inte ett moln på himlen och innanför plexiglasskydden var det rätt lungt.

 

Väl hemma ringde min mobil, det var Håkan Ekstrand som kom över med UFO-Raden/Rapport-Nytt nummer tre som var färdigtryckta och ska skickas ut snarast. I morgon onsdag ska Gunnar och jag till Enköping och räkna kartongerna med UFO-Aktuellt samt väga för att få grepp om hur mycket allt väger inför flytten till AFU.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards