Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Mats Nilsson - 6 juni 2010 20:49

Det gäller att ta vara på den fina sommardagarna, dom är inte allt för många. Då jag har haft lite långledigt för att få bort lite semesterdagar har vi verkligen tagit tillvara på det som bjuds.

 

På stan är vår lilla Emma verkligen popis, här nedan har en av mina kompisar tagit hand om Emma en liten stund. Båda verkar lika  förtjusta.

  

 

I vanlig traditionell ordning så är det grillning som gäller då det är varmt och somrigt. Så även denna lördag. Det hela avslutades med kaffe och tårta, samt en whisky. 

Söndagen var det gräsklippning som gällde sen packade jag picknickkorgen och for upp till Silvergruvan där jag bestämt träff med Lina och familjen.  Det blev mycket trevligt tills att åskmolnen tonade upp sig och vi drog oss sakterliga hemåt. Vi hann precis innanför dörren innnan det brakade lös, inte mycket åska men en rejäl åskskur. Hos Lina blev det fläskznitsel, strips och kaffe med hembakt bröd.

  

Även Emma får lite med av det goda, i form av flytande föda.

 

På förmidagarna har man äventyrsbanan öppen så folk kan använda luftbron samt hänga i linor över Herr Stens botten.

  

Herr Stens botten, längst ner ser man taket på det som en gång var en stor gruvort som rasat. Många gruvarbetare  och hästar ligger kvar under stenmassorna. dom stora granarna som växer på botten når inte upp till den verkliga markytan.

 

Nu ska jag sätta mig och titta på en film jag fick av Tea i fredags. "Paranormal activities". Ska se hur bra den är.

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards