Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Mats Nilsson - 27 maj 2010 06:50

Nu har jag lämnat det sista materialet till korrektur på UFO-Raden nummer tre. Ska välja lite bilder från Riksstämman som ska vara med. Sen blir det ledigt ett tag, ialla fall när det gäller tidningen.

På Riksstämmans konstituerande möte valdes den nya Salagruppen UFO-Sala undersökningsgrupp in. Blir lite roligt jobb med det. Ska skicka brev till den som var med förr i vår förening samt lite annat jobb.

Pensionen närmar sig med stormsteg, dryga två veckor kvar. Sen kan jag ialla fall styra min tid lite mer fritt.

 

Ny gräsklippare:

Min huresvärd är bra på många sätt. Jag har klippt gräset i flera år nu med en handdriven motorklippare. Då mina knän inte vill som jag, skulle det vara bättre med en som har drivhjul, bara att följa med. Det är ialla fall cirka 1200 kvadrat. Det ska jag ordna sa Jan direkt. Så kom den...!!!  Glad i hågen packade jag upp den och började plocka ihop handtag mm. Fyllde på olja och bensin. Så var det att starta och klippa det nu ganska långa gräset......men ack...Det gick inte att rubba startsnöret. Kollade om det var något säkerhetslåsning...men nej... ringde efter en timme till min hyresvärd som kom nästan på en gång. DÅ såg vi...det var en fallskada på klipparen. Dem måste ha fallit hårt, den var skev hela klipparen. Detta gjorde att ena änden på kniven satt fast i själva klipparhuset. Så nu står jag där....skulle få låna en självdriven klippare tills min värd får byta ut klipparen.

Jaja, lite om dagen vedermödor. Hörs...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards