Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Mats Nilsson - 16 maj 2010 10:15

Veckan har förfutit som vanligt med rejäl fart, regn och sol blandat. Så kom lördagen med sina äventyr. Vaknade till strålande solsken, upp och gjorde mig i ordning, plockade ihop allt som skulle till returen. Sen ner på stan, som vanligt träffa min kompis Gunnar som satt på "pensionärsbänken" och pratade med en kompis från Metso-tiden. (Jag platser inte där riktigt än, men fick låna ett hörn).

Efter att gjort en sväng till Väsby Kungsgård och kollat på lite loppis var vi tillbaka i centrum för den sedvanliga kaffestunden. Vår lilla runda till ett par basarer som gick rätt fort var det dags för lite ölinköp. Det blev Breznak, Höga Kusten och Primatór. Gunnar köpte ett vitt vin "Tre Apor" som Sandra och Micke bjöd på och som jag inte fick smaka då för jag var chafför. Nu fick jag smaka och det var ett klart godkänt halvtorrt vitt vin.

På Coop hittade jag en fin bit karré på 2kg för 50:-. Till det en grönsakssallad och potatissallad.

 

  

Jag och Gunnar skålar i Tre Apor...ett gott vin.

 

Emma fick också sin mat i trädgården i form av flaskmjölk som efterrätt då hon fick di före.

 

  

Emma äter i trädgården för första gången 

 

Då vi var mätta och belåtna beslutade vi oss för att hyra den nya filmen "Fjärde graden". Lina och jag skulle gå en sväng ner till Videostället för att hyra den. Under tiden plockade övriga upp disk och gjorde snyggt ute.

 

  

Fångade torget i en fin försommarbild.

 

Då vi väl kom fram till Videobutiken, visste man inte alls vad det var för film....Då skulle vi gå till ICA, Lina ringde till Anders (som gått hem med Emma) att han skulle förhyra den via internet. Då måste man lämna personnummer och Lina hade legget hemma...så blev det då att vi skulle hyra den i mitt personnummer. Då så då visste vi att den fanns. "OK sa Lina, har du körkortet med dig ang personnummer"....???  Nej det ligger hemma. *Suck* Då var det bara att gå hem. Lina fixade chips mm medan jag tog cykeln och åkte upp till ICA och fick filmen med hem.

 

  

VA?? Filmen finns inte bland alla dessa filmer....*SUCK*

 

Ojoj, vilken film.. och då menar jag egentligen inte i positiv anda. Blev besviken. Det var många effekter i bildcener som sägs vara de reella intervjuerna under hypnos, nu var mycket av dom sekvenserna så dåligt skick att man bara suckade. Jag för min del hade gott kunnat ägna kvällen åt något annat, men samtidigt var det bra att jag sett den nu.

Kan bara säga att helheten var jättebra, hela familjen samlad, men saknade Sandra och Micke, hade så gärna velat ha dom hos oss en så vacker lördag. Men sommaren har ju bara börjat...//

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards