Alla inlägg den 13 april 2010

Av Mats Nilsson - 13 april 2010 20:41

  

Ett av UFO-Sveriges styrelsemöten, här förlagd till Clas hem

 

Den 12 april fyllde Clas Svahn 52 år. Vill skriva några rader så här i efterhand.

Jag har känt Clas sedan UFO-Sveriges Riksstämma i Stockholm 1981. jag minns också att han gjorde ett stort intryck på mig redan då. Under åren har vi haft mycket med varandra att göra. Det har givit mig ett rikare liv och Clas har alltid kommit med både tröstens ord när man varit sjuk och hejarrop när man gjort något bra för UFO-Sverige. Lika väl kan han komma med kritik och pekpinnar när så varit befogat. Clas är en mångkunnig och väl påläst journalist, han är lika kunnig i astronomi och ufologi som andra ämnen. Clas är också en mycket duktig författare och jag har aldrig en tråkig stund när jag har någon av Clas Svahn´s böcker framför mig. Sakligt och med stor kunnighet i ämnena leder han läsaren genom handlingarna var sig det rör sig om UFO eller andra mysterier.  

När han ute på fältet och löser ett ufofall ger han inte upp för än fallet är löst. Våra projekt i Värmland och Mien hade inte varit möjliga utan Clas kunnande och inititativförmåga att leda och bistå under arbetes gång. Inte heller fältundersökarkurserna som blir allt populärare inslag i UFO-Sveriges arbet på att bli än seriösare

 

En annan sak som präglar Clas liv är musiken och han är en hängiven Zappaälskare.

Clas har även sinne för god mat och sitter man vid Clas sida på krogen får man se upp om man vill ha något kvar. En passion är kräftor och då vi samlas varje höst i Mantorp hos grabbarba grus för kräftskiva, då lyser det i Clas ögon.

 

 

Clas med en bautakräfta i Mantorp hösten 2009 

 

Clas medmänskliga framtoning sätter sin prägel på hela UFO-Sverige och samtidigt som han kräver mycket av oss alla, jobbar han säkert 25 timmar per dygn för att få både medlemmar att må bra och att göra UFO-Sverige till vad det är idag, en slagkraftig organisation vida känt över hela världen. När det gäller AFU är Clas även där en stor tillgång och tack vare hans och Håkan Ekstrands resor till England år efter år där dom släpar hem tonvis med viktigt material för framtiden har AFU fått ovärdelig hjälp och status.

 

Jag brukar ibland ge Clas en eloge för sin stora kärlek till familjen och sin mamma som han har kontakt med så gott som dagligen.

 

Det skulle vara svårt för mig att tänka mig ett arbete inom UFO-Sverige utan Clas Svah som bistår och ger råd. Alltid finns du där när vi andra stöter på patrull.

Jag har sagt förr och jag säger det igen att jag är stolt att vara en kugge UFO-Sveriges verksamhet. Och jag tänker med förfäran på vad jag skulle göra som pensionär om jag inte hade UFO-Sverige.

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards