Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Mats Nilsson - 31 mars 2010 22:54

Nu är det över. En lång resa från fösta besöket hos barnmorskan tills idag den 31 mars. Lina födee en välskapt liten flicka i kväll klockan 19.59 fick jag SMS från Sandra till dagrummet på BB.

vi åkte in den 30 mars klockan 19.00 och Lina fick genomgå en del prover. Värkarna kom tätare och tätare och man stod där och kunde inte göra någonting alls, bara trösta. Vid 23-tiden åkte Sandra och jag hem. Sandra åkte tillbaka med 7-tåget på morgonen i dag och jag och Linas svägerska Anna anslöt oss vid 18-tiden. Vi fick inte komma in på förlossningssalen utan blev hänvisade till dagrummet med kaffe och skorpor. Tittade på TV, löste korsord mm. Så en minut i åtta kom beskedet, nu var det klart.

 

  

Ännu ett mirakel har skett. Ett nytt liv har tänts.

 

  

Nu återstår hemresan då Lina tagit igen sig och barn-

bilstolen kommit.

 

Samma dag.. Gick Gunnar karlsson i pension efter 40 år i samma företag. Det är stort. Nu kan han göra vad han vill med sin tid, vara kassör i UFO-Sverige, fixa med frimärken och känna sig helt fri från måsten. GRATTIS GUNNAR!!

  

Gunnar Karlsson och undertecknad har alltid lika roligt när vi ses, vare sig det är hemma oss någon av  oss eller på någon av UFO-Sveriges resor runt om i landet. Nu är Gunnar pensionär....jag kommer efter om tre månader.

Av Mats Nilsson - 31 mars 2010 00:29

Fick Telefon från Anders (Linas man) i kväll att jag skulle vara beredd med bilen.

Klockan 19.00 var det så dags. Jag hämtade Lina och vi for raka vägen till BB. Lina, Anders och jag kom in på avdelningen och fick vara med under den första undersökningen, vid koll av hjärtljud mm. Sen blev hon inskriven, det var väldigt tätt mellan värkarna när Jag och Sandra åkte hem. Sandra satte sig på tåget från Stockholm direkt och kom till Västerås central klcokan 22.00 där jag hämtade henne. Därefter till McDonalds och handlade till Lina o Anders som var hungriga. Sandra och jag tog varsin bigMac.

Får se om jag är morfar nästa gång jag skriver här på bloggen. Troligen händer det saker i natt eller morgon bitti.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards