Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Mats Nilsson - 27 mars 2010 22:32

Fredagskvällen gick i underhållningens tecken. Jag var på "Mikaelsgården" som tillhör kyrkan. Det var en kabaré med sång musik och sketcher. Det bjöds på mat, kaffe och sen en föreställning där både Sala präster och kyrkans ungdom bland annat underhöll. Det var mycket att ta in under de cirka fyra timmarna underhållningen pågick. Bland annat hade man reklaminlägg av samma typ som Dressman. Man visade olika utstyrslar för Präster från "Prästman". Man häcklade både med olika politiska beslut, kyrkan och sig själva. Allt var mycket bra genomtänkt och man skrattade mycket och ofta.

  

Hela ensambeln samlad för en gemensam sång då kabarén började.

 

 

Reklaminslag från "Prästman"  Det var Salas präster  från vänster, Peter Gergeli, Lasse Svedberg och Lars-Olov Bergmark som aggerade manekänger.

 

Jag har gått igenom UFO-Raden nr 2 och skickat den till Håkan E. för tryckning. Jag blir glad varje gång jar håller ett nytt nummer i min hand.

Så här ser den ut.

  

 

Hittade en riktigt fin och värdefull bok, enligt min mening, på bokrean. "Allt du behöver veta" är en faktaspäckad bok på 510 sidor för reapriset 199:-.

  

  

 

I övrigt har helgen varit lugn. Väntar varje timme att Lina ska ringa och säga att vi måste köra henne till BB. Spänningen ökar för oss alla hur det kommer att bli. Blir det inte något före första april så går hon över tiden.

 

Klockan är nu 23.40 och Lina ringde mig och berättade att hon hade värkar så hon kröp på golvet. Kanske måste vi åka in till Västerås i natt.....Återkommer.....

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards