Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Grattis, snökaos och UFO-Raden

Av Mats Nilsson - 22 mars 2010 18:31

 Ringde i morse och grattade Lina på sin 25-årsdag. Vi hann också träffas en liten stund på stan under min lunch innan hon gick hemåt och jag återvände till jobbet.


Snökaos kan man säga att det var igår, kom ner över en decimeter under söndagen. Idag när jag kom till jobbet ringde en jobbarkompis och berättade att hon kört fasgt med sin bil på uppfartsvägen. Då jag hade min bil med mig kom vi överens om att jag skulle åka och dra upp henne. en Volvo 740 är stabil och stark så det skulle nog gå. Min kompis bor på landet och det var oplogat nästan hela vägen dit.

  

Min kompis bil  står fast  i snön med framhjulen nere i ett dike.

 

Då jag anlände kom vi överens om att jag skulle backa in på hennes väg, sätta fast draglinan och sen dra upp henne. Lätt som en plätt...trodde jag. Då jag backade fanns först inte ett spår av var vägen gick mer än hennes fotspår. Naturligtvis missade jag vägen med en meter och min bil landade djupt i ett dike och då jag försökte komma upp åt sig hjulen ändå längre ner i snön. Nu fick Eija ringa till närmsta bonde som fick komma och dra upp både henne och mig. en timme senare var vi ialla fall på jobbet, glada men trötta och blöta.

  

Min Volvo helt nerkörd i ett djupt dike. Bilen vilar på snön men hjulet har ätit sig ner  och att försöka något över huvud taget var bara att glömma. 


UFO-Raden nummer två är klar och och jag fick den idag via mail. Det är roligt att vi ligger mycket bra till i tidschemat hittills i år. Nu återstår ett nummer till innan sommaruppehållet. Jag vill tacka alla mina medarbetare för ett bra och snabbt jobb, vad gjorde jag utan er.

Nu ska jag gå igenom materialet som sen går till Håkan E. som trycker upp den. Där kan det vara lite kö i tryckpressen men hoppas det går på ett par veckor ialla fall.


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards