Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Årsmöten, blöta katter och lite funderingar

Av Mats Nilsson - 21 februari 2010 17:40

I lördags höll Riksförbunder för Sociel och Mental Hälsa RSMH årsmöte på mitt jobb, Äldreboendet Kaplanen. Allt var väl förberett och jag var valberedning vilket jag omvaldes till. Syrran Anna-Nita blev återvald till ordförande för två år, Gunnar hade ett år kvar som kassör.

Därefter bjöds det på hemgjord smörgåstårta som var smarrig. Det var en medlem från Kramfors, Monika Kanon som gjort den (Hon var tidigare ordförande när hon bodde i Sala. Det var nog därför det smakade "kanon".

Därefter blev det sedvanlig träff hemma hos mig med hemkörd pizza mot kvällen. I väntan på den tog Gunnar och jagt varsin Rom & Cola. En god rom "Kapten Morgan". Pizzorna var goda då stället bytt ägare och man verkligen fick det man beställt. Till pizzan blev det en god Brechnac. Efter Melodifestival-fiaskot blev det ostbricka och vin. Gunnar och jag avslutade kvällen med varsin liten Glenfidich 12 år.

 

  

Gunnar har nyss redogjort för den ekonomiska biten i föreningen.

Vid hans sida Maj-Britt Nilsson och Stina Enlund.

 

Då det var full snöstorm och -15 grader ute så förbjöd jag faktiskt min höggravida dotter att gå hem i kylan, hennes Anders var ute med kompisarna då han snart ska bli ansvarsfull pappa gäller det att passa på innan och det är rätt tycker jag.

Så Lina sov på soffan i rummet vilket också medförde att vi kunde ha en mysig lång frukost i morse, där vi både talade om alldagligt samt om lätta och svåra uppgifter när man blir föräldrar....Enligt Linas resonemang så förstår jag att hon kommer att bli en mycket bra mamma. Vilken dotter jag har....

 

Efter frukosten och mycket prata så körde jag hem Lina till sig där vi fikade och jag tittade på när hon och Anders badade deras ena katt. en stolla som älskar att plaska i vatten och stod helt stilla när hon blev schamponerad....kolla resultatet..

  

Lilla Sunny blev ännu mindre efter badet, men man såg att han njöt.

 

Har ni någon gång reflekterat över hur saker och ting hänger ihop och går in i varandra vid exakt rätt tid och tillfälle. Det har jag. När man sitter trångt med något så händer en grej som reder upp allt. Som när jag nu senast var tvungen att fixa vinterhjul på bilen. det är dyrt cirka 1800:-/däck det billigaste. då ringer telefonen och min jobbarkompis säger att hennes man har fyra nya dubbdäck till Volvo ligger. Han skulle ha 1000:- för alla. Så löste sig det. Jag kan ge många exempel på sådana saker där man inte behöver röra ett finger. Vid sådana tillfällen gäller det att vara ödmjuk och vara rädd om den "gåvan". Nu ska jag ner till syrran och fika och kolla lite på TV. bye for now...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards