Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Ängelholmsresa

Av Mats Nilsson - 18 januari 2010 17:48

Resan till Ängelholm gick som på räls. Vi startade klockan halv sju med att hämta Gunnar sen bar det av till Hallstahammar där vi böt till Håkans bil. Sen bar det av till Norrköping och AFU där vi skulle hämta upp resten av gänget. Carl-Anton Mattsson fick ta plats i vår bil. Sen bar det av till Ängelholm med ett uppehåll på en Mcdonalds restaurang.

Vi nådde Ängelholm ungefär 14.30 Där fanns det kaffe och mackor vilket var mycket välkommet. Sen dags att plocka upp dator och göra iordning för att skriva protokoll.

Det var ett mycket viktigt möte i UFO-Sveriges historia. Dels kommer vi att samarbeta mer med UFO-Norge när det gäller utgivning av våra respektive tidningar UFO-Aktuellt och Norska UFO. Clas Svahn och Håkan Ekstrand kommer att åka över till Norge kommande helg för att sy ihop samarbetet.

 

UFO-Raden/Rapport-Nytt

Även när det gäller Rapport-Nytt blir det märkbara förändringar till det bättre. Vi kommer att bli nödgade att byta tryckform på tidningen. Det blir Håkan Ekstrand som tar över tryckningen på sitt jobb i Västerås. Tidningen blir från och med nummer 1 2010 en tidning med häftnig i mitten och möjlighet till någon färgbild ibland. Possitivt och mer roligt att jobba med tidningen nu.

  

Jag är redo att börja skriva. Fler som syns på bilden är Rickard

Andersson, Mikael Karlsson, Håkan Blomqvist, Jan Sjögren (skymd bakom Håkan B) Carl-Anton Mattsson,

Mathias Larsson, Håkan Ekstrand och Tobias Lindgren. Saknas på bilden gör Gunnar Karlsson och Clas Svah. Gunnar Karlsson tog bilden.

 

Feber och frossa

Efter mötet gjorde vi oss iordning för ett besök på krogen och lite mat. Det blev en mysig restaurang där vi ätit förr, Telegrafen.

Maten vaer mycket god och jag tog laxtoast som förrätt och till varmrätt blev det fläskfilé och potatisgratäng. Till det delade Gunnar och jag på en flaska rött vin.

 

Jag hade varit hostig under några dagar och nu tog det riktig fart så när vi kom tillbaka till hotellet såg jag fram emot den gemytliga stunden då alla samlas i ett rum och diskuterar allt från UFO-Sveriges framtid till nostalgiska händeleser vi upplevt genom åren. Naturligtvis tilltog min hosta. Slumrade till innan Håkan E och B tyckte att jag såg så dålig ut att jag borde gå och lägga mig. Väl inne på mitt hotellrum steg febern och jag hade frossa så jag skakade. Somnade dock efter lite cociliana, en alvedon och lite inhalering.

 

  

En nygammal medlem jan Sjögren, kollar

bilder på min dator.

 

Dagen efter vaknade jag jättepigg och hungrig på frukost. Det smakade mycket bra och hotellet har mycket att erbjuda och det är trivsamt och stämningen god. Anna Nielsen som är delägare i hotellet är medlem i föreningen och var med oss ut och åt på lördagskvällen. Det var också extra roligt att träffa Stefan Isaksson och Mikael Karlsson. Mikael var tidigare med i styrelsen men var tvungen att lämna över på grund av andra skäl.

Stefan skriver i UFO-Raden och ställer upp när tid medges.

 

  

Besöket på restaurangen var mycket trevligt, här ser vi Anna Nielsen, Mikael Karlsson och Carl-Anton Mattsson i väntan på maten.

 

Hemresan gick bra och vi var hemma vid 19-tiden. Fick bensinstopp tre kilometer hemifrån, men hade 15 liter i dunkar i skuffen så gick det bra. Åkte direkt till Lina med lite medicin då hon också börjat hosta och må illa.  Mycket tack vara graviditeten.

 

UFO
 
 
Linda.

Linda.

20 januari 2010 23:15

Hoppas du mår bättre från febern/ förkylningen, min vän.
Kram.

http://lindafriman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards