Alla inlägg under november 2009

Av Mats Nilsson - 5 november 2009 06:59

Det är höst och enstaka snöflingor dalar från en grå himmel. Fy vad jag hatar höst och vinter. I övrigt sitter jag inne i värmen och skriver lite för UFO-Raden/Rapport-Nytt. Ett arbete som ligger mig varmt om hjärtat. Kollat lite på TV, ett intressant program från England om tre män som drabbats av prostatacancer. Där talade dom om olika behandlingsformer och en av männen hade 5 i PSA-värde. (Ska inte vara över 2). Då kan jag vara mycket glad som hade 34 i PSA-värde. Nu efter 40 behandlingar av strålning jag gick igenom sommaren 2007. Vid senaste provet i oktober ligger värdet på 1.


Fundkursen utvärdering

De kommentarer jag fått efter årets fudnkurs på Hållsta konferens är helt igeonom tummen upp. Det var helt klart en succé. Det får vi tacka alla deltagare och de som skapat kursen för. Hoppas att vi kan fortsätta på Hållsta även nästa år och nästa..... Nu väntar mina gubbar och gummor på jobbet....hörs.... hay all.

Av Mats Nilsson - 3 november 2009 20:53

Dagen har flutit på lugnt och på jobbet händer det inte mycket just nu mer än de dagliga sysslorna.

Jag har hjälpt syrran Anna-Nita med nya stickproppar. Vi har fått nya kablar dragna i hela huset och då passar endast jordade stickproppar. Ett EU-beslut som förmodligen kommer att träda i kraft i alla fastigheter över hela landet vad det lider. Vår hyresvärd ligger långt fram när det gäller regelverket.

 

UFO-Raden

Gunnar har varit här ikväll och hämtat UFO-Raden och jag hoppas att han kan få kopieringstid på jobbet så att vi får ut nummer 4 snart. Jag håller på för fullt med nummer 5 och skriver för närvarande om fältundersökarkursen som vi höll den 24-25 oktober och som blev en succé. Inte allt för sällan får jag ljusa idéer av min dotter Lina som har många funderingar och synpunkter och ibland säger att.."pappa det kan du skriva om i tidningen", och inte allt för sällan så blir det bra saker av det. I alla fall enligt de som läser tidningen. Klockan är 21 och jag har inte hunnit få i mig någon mat ännu, så jag ska kika i kylen vad den har att bjuda sen ska jag skriva lite till innan sängen väntar.

Till sist...en tanke...om man läser för mycket i skolan så man får ont i skallen....kan man kalla det "LÄROVÄRK"... hhhmmm  ja, ok...hej på ett tag....

Av Mats Nilsson - 1 november 2009 14:41

Det är inte utan att jag tycker att jag börjar växa ur kontoret. Har ägnat större delen av förmiddagen idag att städa och katalogisera tidskrifter och tidningar.  Det som tog längt tid var UFO-Raden/Rapport-Nytt´s orginal. Allt ska ju sparas för arkivering hos AFU så småningom. Under tiden var det mycket roligt att bläddra igenom en del av tidningarna och man återminns många trevliga stunder jag varit med om i UFO-Sveriges regi. Från riksstämman i Göteborg till projektvecka vid sjön Mien i Småland på gränsen till Blekinge. Det var en vecka med mycket roliga minnen och jag har nog aldrig sett så mycket regn i hela mitt liv. de som minns sommaren 2007 nere i södra Sverige när det ösregnade i dagar i sträck.

När jag ser tillbaka på tiden med UFO-Raden ser jag också att jag började skriva för tidningen i och med nummer 3 2004. Från nummer 2 2006 övertog jag redaktörskapet med Leif Persson i Sundsvall som ansvarig utgivare, det han för övrigt varit sedan vi slog ihop UFO-Raden med Rapport-Nytt, ett drag som visade sig vara en lyckad chansning.

 

Ny redaktör

Den kvällen jag satt och körde hem från Järfälla där vi haft möte hos Clas Svahn och jag förhastat tackat jag till redaktörskapet funderade jag mycket på vad jag hade gjort. Jag var livrädd hur det skulle gå. Väl hemma satte jag mig och gick igenom dels gamla nummer av Rapport-Nytt samt vår lokalgrupps tidning SAT-urnus som Håkan Ekstrand och jag stod som skapare till. Kom på att jag hade ju ialla fall lite bakgrundskunskap om hur det bör se ut.

Idag får vi bara positiva kommentarer på utförande och innehåll. 

I och med nummer 2 eller 3 2001 fick UFO-Raden/Rapport-Nytt sitt nuvarande utseende. Jag vet inte riktigt i och med att jag saknar nummer 2 2001.  

  

Sorterat samtliga orginal sedan 1999 och fram till 2009

 

  

Det har blivit trångt i hyllorna blad ufo-litteratur

  

Även i hyllorna med böcker om olösta mysterier, märkliga platser och

händelser är det trångt nu.

 

Fortsatt Arbete

Arbetet med UFO-Raden/Rapport-Nytt går vidare och jag håller precis på med nummer 5. Årets sista nummer. Då kan man inte slå sig till ro. Då ska planeringen för nummer 1 2010 förberedas och ett schema läggas upp så alla medearbetare vet dedline för inkommande material mm. Har det hänt något nytt måste det finnas plats för det så man måste hela tiden ligga tre fyra steg före. Det här är ett jobb inom UFO-Sverige som jag nu efter tre års erfarenhet känner lika stor entusiasm för nu som då. Det är jätteroligt.

Nu ska vi inte glömma vår "stora" tidning, UFO-Aktuellt som också tar tid och där Clas Svahn och Håkan Ekstrand står för mastodontarbetet. Även om UFO-Raden och Rapport-Nytt har 39 år på nacken och på säker tvåa kommer UFO-Aktuellt med 29 år på nacken.

UFO

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards