Alla inlägg den 25 november 2009

Av Mats Nilsson - 25 november 2009 00:26

 Tisdagen har gått i lugnt tempo. Har suttit och lyssnat igenom lite kasettband som legat i travar vid stereon. Hittade några riktiga gobitar. Bland annat ett inslag där jag medverkar i Karlavagnen, samt ett telefonsamtal mellan mig och Boris Jungkvist, av det vi pratade om så låter det som början eller mitten 80-tal.

Håkan Blomqvist ringde coh vi pratade en stund. Därefter ringde en kvinnlig bekant och frågade om jg tagit influensasprutan, vilket jag gjort. Jag ska iväg och ta ett waranprov på onsdagen och när vi pratade om sprutor mm så skulle hon också till sjukhuset i morgon. Hon skulle hämta mig eftersom jag varken kan köra bil eller gå längre sträckor på et tag. Det finns en mening med allt.

Under kvällen kom Gunnar och hämtade UFO-Raden så nu är den på väg. Därefter släckte vi törsten med en New Castle Brown. Riktigt gott.  

 

Partikelacceleratorn

I går startade man partikel acceleratorn i Cern igen efter en längre tids uppehåll. Nu ska det bli spännande och se inom ett år när man kommer upp i hastigheter värda namnet. Man har redan börjat krocka partiklar, men för att få till det så måste hastigheten vara den rätta. Många fruktar en antimateriakatastrof, en smäll som skulle sätta hela jordens exixtens på spel. Det finns domedagsprofeter överallt.

 

Det 15 diameter stora röret som sträcker sig i en cirken på 27 kilometer under jorden ska hjälpa forskarna komma närmare svaret på Big Bang genom att krocka protoner.

Bild med tillstånd efter kontakt med Vetenskapsrådet.


Apophis

År 2029 kommer asteoriden Apophis attpassera jorden på ett avstånd av cirka 29000 kilomters avstånd, asteroiden är 150 kilomter stor. Man tror att den kan skada eller rent av slåut några av våra satelliters funktionsförmåga. Har vi riktig otur kan det bli som dynamitharry säger, "Vilken jädra smäll".  Den som lever får se det är 20 år dit.

God natt gott folk

UFO

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards