Alla inlägg den 24 november 2009

Av Mats Nilsson - 24 november 2009 00:27

 Har ägnat måndagen åt att lyssna igenom ett par kasettband och hittade där en lång inttrevju med Gösta "Pollenkungen" Karlsson. Irre Bredin, Christer Nordin i Efter tre, jag själv intervjuad av Cleas Åkesson om cirklar i sädesfälten.

Även fast man har en del att göra så är det urtråkigt att vara sjukskriven, ha kryckorna med sig var man än går. Skitont när man ska ner på en stol och upp. Har också nästan läst ut Håkan Blomqvist´s bok om "Främlingar på vår jord". Välskriven och spännande berättelse om "fallet Helge". Håkan skriver medryckande. En sak är klar, det behövs ufolitteratur som är objektiv och kritiskt granskande. Det har blivit bättre och det får vi väl i första hand tacka Håkan Blomqvist och Clas Svahn för. Tidigare har de flesta böcker rörande detta mångfaziterande ämne varit färgat av "tefatsresor" och kontakter med gudalika varelser som påtalar sådant vi redan vet. Dessa böcker kom i första hand från USA under 50-60-talen.

 

UFO-Raden/Rapport-Nytt

Kvällen har Gunnar Karlsson och jag ägnat åt att äta stuvade makaroner och köttbullar för att mätta och belåtna packa UFO-Raden, det var två hundar tidningar som går från posten under tisdagen. (Prenumerantstocken har ökat). 

Det mesta av mitt material till nummer 5 är uppskickat till Leif i Sundsvall med hopp om att den kommer ut i mitten av december.


Vatten på Mars 

Då Gunnar åkt hem barikerade jag mig vid tv´n och tittade på Vetenskapens värld om vatten på Mars. Det finns alltså stora chanser att det funnits någon form av liv på Mars, detta betyder enligt en forskarna att det finns liv på massor av ställen i universum.

Efter Vetenskapens värd satte jag en rulle i videon, Indipendence day, vad passade bättre, kan bara hoppas att dom är vänligare om dom nu skulle komma på besök.

Tanken går till min bekante numera framlidne rymdjournalisten Eugen Semitjov. "Det kommer en dag då hela världen håller andan".

Nu ska jag ta mig till sängen och försöka komma i ryggläge med så lite smärta som möjligt....God natt... 

UFO

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards