Alla inlägg den 18 november 2009

Av Mats Nilsson - 18 november 2009 23:12

I kväll föll min blick på ett namn som gav lite minnen. Donald Edward Keyhoe. Han var löjtnant i amerikanska marinen och efter en flygolycka 1922 började han skriva böcker och göra UFO-undersökningar åt amerikanska regeringen. Jag har i min ägo en av hans böcker som jag läste på 50-talet och det var mycket fashinerande läsning tyckte jag då. Ska läsa om den så får jag se om det är av samma intresse nu. Den heter jialla fall "Flygande tefat, observatörer från världsrymden". I översättning av Gösta Rehn och kom ut 1955. Han dog 29 november 1988 91 år gammal. För mig tillhör det ialla fall ufohistoria och det och Adamskis böcker var det som fäste mitt intresse för det vi idag kallar ufo. Det begreppet kom senare. Då var det "Flygande tefat" som gällde, vilket alla vet inte hade en så seriös prägel över sig.

 

Karlavagnen

Jag kan rekomendera att då det är fria ämnen i Karlavagnen slå dom en signal och prata lite om ufo och UFO-Sverige. Man ser dom gånger man tar upp ämnet får massor av samtal frå intresserade människor, många av dom vet inte om att UFO-Sverige finns än mindre en tidning där man kan läsa vidare.

Eftersom Karlavagnen nu finns på Facebook lägger jag in en liten kommentar ibland och då får jag ibland respons från lyssnare som är intresserade av ufofenomenet.

Nu är klockan 23.20 och jag ska försöka läga mig tidigt....ja, tidigt för mig ialla fall...see you

UFO

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards