Alla inlägg den 8 november 2009

Av Mats Nilsson - 8 november 2009 18:03

Så var det då gjort. Har lånat Sandra Van der Haagens bil under ett par veckor då hon nu mera inte tycker sig behöva bil. Nu fick jag erbjudande och köpa bilen, en Volvo 744, 1988 års modell. Efter moget övervägande slog jag till och köpte den till ett förmånligt pris. Var hemma hos Sandra idag och skrev över registreringsbeviset och åt en utsökt lunch som Sandra och Micke bjöd på. Tack.

 

Gamla minnn

I tidigare blogg lovade jag att ett par bilder. Jag fick ju ett antal gamla UFO-Information som Gunnar Karlsson köpt på någon loppis. Det är alltid roligt att minnas tillbaka, det är ju trots allt UFO-historia på hög nivå.

 

  

Det jubileumsnummer av UFO-Information

som kom ut då tidningen firade 10 år.

 

Gammal UFO-film blev ny

Jag tror det var på 1950-talet som en, nu mera legendarisk film i ufokretsar gjordes. Håkan Blomqvist på AFU citerar ibland citat ur filmen. När jag var hos Sandra idag fick jag till min häpnad och glädje se den i hennes hylla med DVD-filmer, "The day the eart stood still". Denna gång i en ny version med Keanu Reeves som Klaatu. och Jennifer Connelly som den kvinliga professorn som lyckas rädda jorden, i de ledande rollerna. en bra och välgjord film, även om jag saknar den klassiska cenen där Roboten kommer ner för trappan med den kvinnliga huvudrollsinnehavaren.

Jag frågade Sandra om jag fick köpa filmen och det fick jag. En klart sevärd film trots avsaknaden av ett klassiskt rymdskepp mm.

 

 

En sevärd film även om man saknar en del av det gamla 

 

UFO
Av Mats Nilsson - 8 november 2009 10:12

Lördagarna har blivit något av en helig tradition. Vi samlas och äter något gott. Den här lördagen samlades hela familjen på 9 åersoner. Sandra och Micke kom senare då dom var på födelsedagsfest före. I går beställde Lina thaimat och det gillar vi allihop. Det är både gott och relativt enkelt att göra i ordning. Det är underbart med en riskokare, det gör det hela så enkelt. Tack Marianne för den.

  

Familjen samlad vid middagsbordet.Marianne, Gunnar, Ingrid, Kent, Mats och Anna-Nita


  

Hemlagad thaimat med egen gjord sötsur sås. Reseptet har jag fått av en kinesisk

kock i Stockholms krogliv. 


UFO-Information

Tidigare på lördagen var jag hemma hos Gunnar och fick några gamla UFO-Information han hade hittat på en loppis. Det är alltid roligt att titta i gamla tidningar och komma ihåg ens tidigare år inom UFO-Sverige. Det har nu blivit 33 år i organisationen och jag har nog aldrig trivts så bra med det och mina kamrater där som jag gör nu....bilder kommer sen

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards