Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Mats Nilsson - 25 oktober 2009 22:41

Då var årets fundkurs (fältundersökarkurs) över för det här året. Det var en del nya deltagare och en helt ny kursgård. Jag hade en stor förvantan som jag brukar ha när man ska träffa sina kompisar, en del har jag inte sett sedan förra årets kurs.

De nya deltagarna får högsta betyg, alla var trevliga och deltog helhjärtat i det digra program som presenterats för dem.

Även personalen får mycket bra betyg. Jag tror alla kände sig varmt välkomna och maten var mycket bra.

Alla kursledare avlöste varandra i en strid ström med några minuters rast emellan. Det fanns inte en enda negativ kommentar under hela kursen. Det gläder mig då Clas Svahn, de båda Håkan Ekstrand och Blomqvist. Från UFO-Norge ställde Ole-Jonny Breane upp och berättade om Hessdalen och andra norska ufofall. 

 

 

Alla deltagare lyssnar till vad kursledaren har att säga

 

   

Även praktiska övningar ingick. Här är det Håkan Ekstrand, Rickard Andersson

och Tobias Lindgren som förbereder en fotografering av en tänkt observationsplats

 

   

Ett bevis på hur enkelt det är att tillverka ett ufofoto om man vill bluffa

 

 

Samtliga deltagare på det traditionella  gruppfotot som togs

av Clas Svahn som står längst till vänster 

 

En kurshelg tar på krafterna så tänker jag ta en kvällsmacka och sen lägga mig. Den sociala biten är viktig i UFO-Sverige och det medför att det blir minimalt med sömn. Kanske det blir fler bilder inom kort.  Hörs.....

UFO

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards