Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Mats Nilsson - 8 oktober 2009 21:17

I kväll skulle Lina och jag ha det trevligt med att grädda våfflor och prata om hur man tar hand om barn mm. Nu blir det inte alltid som man tänkt sig. Det började med att foten på våffeljärnet ramlade bort så fort det blev varmt, det var inte lönt att sätta fast det med ett så hett järn. Så jag smorde med olja och i med en slev smet och på med locket. Då kom nästa bakslag, det gick inte att få bort våfflan som var både svart och det bolmade och osade. Fick till slut ta en stålborste för att få rent refflorna i järnet. Så var det dags för ny smet. Samma sak igen. Fick ge upp och i morgon går mitt 80-åriga våffeljärn i graven. Hur kvällen blev?? Bra, det blev pannkaka och sylt, det är ju torsdag trotts allt.

Här nedan kan ni se hur det hela äventyret slutade.  

 

   

     

Av Mats Nilsson - 8 oktober 2009 07:18

Så var det torsdag igen då. Tiden bara rusar iväg och man hinner nästan inte med. Skulle skriva två artiklar, köra ut lite mail till pappersformat. Har istället varit trött, segat och gjort något mer viktigt under gådagskvällen, nämnligen chattat med min dotter som inte mår så där ultrabra trots att hon snart passerat fyra månaders graviditet. Men det kommer att gå över. Vi ska träffas ikväll och laga vofflor tillsammans, ska bli roligt.

  

Här står hon min flicka och petar Christer på näsan.

Han har säkert inget emot det. Vad man får stå ut mede när man är superkändis...hehe.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards