Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Mats Nilsson - 2 oktober 2009 23:41

UFO-Sveriges kansli i Sala  

Den här bloggen ska väl handla lite om UFO-Sverige och det arbete vi gör. Eftersom jag jobber mest med UFO-Raden/Rapport-Nytt så kan jag börja med en liten presentation av vårt kansli. Bild ovan.

En del av innehållet i UFO-Raden skapas här. I övrigt är vi ett team som arbetar var på sitt håll och håller kontakten mest via mail.

Det är mycket arbete innan ni har UFO-Raden i er hand. Jag har skrivit om det i ett nummer av tidningen.

Efter artikelskrivning och val av bilder skickas materialet till korrektur. Därefter skickar vi materialet till Sundsvall där Leif Persson tar hand om och sammanställer materialet och väljer bild till framsidan samt det material som kommer från andra skribenter och den sammanställning av de senaste observationerna. Sen kommer tidningen tillbaka till mig i PDF-fil. Jag skriver ut den och går till Gunnar Karlsson (vår kassör) som trycker tidningen. Därefter packar vi den och skickar ut den till alla som prenumererar.

UFO
Av Mats Nilsson - 2 oktober 2009 17:23

Nu är veckans slit slut, sitter här med ett skönt fotbad efter veckans vandringar i korridorer och lägenheter. Ska iväg sen och äta en bit mat med Sandra & Micke. Därefter måste jag packa ner lite saker att ta med till Mantorp där styrelsemöte och kräftskiva står på menyn. Det ska bli mysigt att träffa Tobias och Rickard igen. Sen ska jag försöka ladda ner lite mer bilder så jag har att lägga in på bloggen vid tillfälle.

Ska nu göra mig i ordning...syns senare!

Av Mats Nilsson - 2 oktober 2009 07:16

Ja, nu är fredag igen. En arbetsvecka har gått till ända. Även fast man tycker om att jobba är det skönt när helgen kommer.

Den här helgen är det Mantorp som gäller, med styrelsemöte och kräftskiva. Det har vblivit en tradition att träffas hela gänget hos grabbarna "Grus", det vill säga Tobias och Rickard.

Men först blir det middag med Sandra och Micka ikväll, det ser jag fram emot. Sandra är som en dotter för mig.

Min dotter Lina är med sin kompis i Göteborg i helgen och jag hoppas dom har det trevligt.

Återkommer snart igen.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards